Poniedzia³ek 25 Listopada 2024
Imieniny: Katarzyna, Erazm, Klemens

   

Aktualno¶ci i og³oszenia

Menu
Strona g³ówna
Aktualno¶ci i og³oszenia
Podmokle Ma³e
Zespó³ dzi¶
Historia szko³y
Nasz patron
Izba Pamiêci
Organy zespo³u
Prawo i dokumenty zespo³u
Szko³a partnerska
Zajêcia pozalekcyjne i ko³a zainteresowañ
Szkolne wiadomo¶ci
Dotacje na projekty rozwojowe
75-lecie szko³y
Galeria 2003/04
Publikacje uczniów
Przyjaciele szko³y
Tak o nas pisz± !!!
Przydatne linki
Podmoklañski Instytut Naukowy
Kontakt
Stowarzyszenie Przyja¼ni Podmoklom
Program Operacyjny Kapita³ Ludzki
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Z Ma³ej Szko³y w Wielki ¦wiat
Szko³a w ruchu
Szko³a wspó³pracy
Wa¿ne dokumenty, rekrutacja

Przedszkole 
Rekrutacja 
Prawa dziecka

Szko³a w ruchu

Szko³a wspó³pracy

Podmoklañski Instytut Naukowy

plakat 120.jpg - 12.95 KB

Galeria 2004/05/06/07

Szko³a partnerska


im. Rosy Luxemburg
w Neuruppin

Dotacje na projekty

msws_m.jpg - 3.00 KB
.
 
logoprow.jpg - 4,92 KB
 
Recykling


Konkurs Grantowy

Galeria










Kalendarz
Listopad 2024
P W ¦ C P S N
282930311 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Pogoda
Dane niedostepne

 

 

 


    - Strona g³ówna arrow Aktualno¶ci i og³oszenia arrow Projekt "Ma³y P³ywak"

Projekt "Ma³y P³ywak" PDF Drukuj Email

Dziêki wspó³pracy pomiêdzy Stowarzyszeniem Rozwoju i Ochrony Dziedzictwa Kulturowego Regionu „Przyja¼ni Podmoklom”, Zespo³em Edukacyjnym oraz Rad± Rodziców przy sk³adaniu wniosku w Szkole Podstawowej w Podmoklach Ma³ych od kwietnia do listopada 2009 roku realizowany by³ projekt „ Ma³y p³ywak”. Wszyscy uczniowie raz w tygodniu je¼dzili na nowoczesn± kryt± p³ywalniê do Wolsztyna, gdzie uczniowie klas I-III oswajali siê z wod±, bra³y udzia³ w zajêciach nauki p³ywania, zje¿d¿a³y na zje¿d¿alni, bawi³y siê w wodzie. Uczniowie klas IV-VI brali udzia³ w zajêciach nauki p³ywania pod kierunkiem instruktora. Wiêkszo¶æ uczniów przez ten okres nauczy³a siê p³ywaæ, a kilkoro z nich zda³o egzamin na kartê p³ywack±. P³ywanie jest dyscyplin± sportow± i form± rekreacji, któr± mo¿e uprawiaæ ka¿dy, niezale¿nie od wieku i stanu zdrowia. Naukê mo¿na rozpocz±æ w ka¿dym wieku, ale ze wzglêdu na specyfikê p³ywania- ruch w ¶rodowisku wodnym i korzy¶ci, jakie przynosi jego uprawianie dla rozwoju fizycznego, sk³aniaj± do jak najwcze¶niejszego opanowania tej umiejêtno¶ci. Dlatego te¿ jest dla nas priorytetem, aby nasi uczniowie nabyli tê umiejêtno¶æ. Powszechnie uwa¿a siê, ¿e p³ywanie jest jednym z najzdrowszych sportów. I jest nim rzeczywi¶cie, je¿eli uprawiaj±cy ten sport przestrzegaj± podstawowych zasad bezpieczeñstwa i higieny.
Z wychowawczego punktu widzenia p³ywanie daje dziecku nowe pole dzia³ania. Dlatego pierwsze lekcje zawiera³y æwiczenia z g³ow± nad i pod powierzchni± wody, skoki oswajaj±ce z wod±, otwieranie oczu w wodzie, wydech do wody, gry i zabawy- a wiêc æwiczenia, które pozwoli³y dziecku na uchwycenie odmienno¶ci ¶rodowiska wodnego. Doskona³ym sposobem by³o prowadzenie zajêæ w formie gier, zabaw i æwiczeñ zabawowych w wodzie.
P³ywanie uprawiane racjonalnie przynosi wiele ró¿norakich korzy¶ci:

  • wp³ywa dodatnio na ogólny rozwój fizyczny i sprawno¶æ dziecka.
  • wzmacnia s³abo rozwiniête miê¶nie w zwi±zku z czym wzrasta ich si³a i zrêczno¶æ,
  • zwiêksza siê koordynacja i precyzja ruchów,
  • zapobiega deformacjom postawy.

W czasie p³ywania wentylacja p³uc osi±ga znaczn± wielko¶æ. Du¿e potrzeby tlenowe ustroju w wodzie spowodowane s± przyspieszeniem  przemiany materii w czasie p³ywania, a wiêc p³ywanie jest doskona³ym ¶rodkiem likwiduj±cym niedotlenienie ustroju i to w najbardziej sprzyjaj±cych warunkach, gdy¿ powietrze nad wod± jest czyste, wolne od kurzu i innych zanieczyszczeñ. Dlatego te¿ jest ono polecane nawet dla astmatyków i alergików, gdy¿ powoduje pe³n± wentylacjê, lepsze wysklepienie klatki piersiowej, zwiêksza jej ruchomo¶æ i powiêksza pojemno¶æ p³uc. Badania wykaza³y, ¿e pojemno¶æ ¿yciowa p³uc osi±ga u p³ywaków najwy¿sze ¶rednie wielko¶ci.
P³ywanie jest te¿ ¶wietnym æwiczeniem korektywnym i jest uzupe³nieniem zajêæ gimnastyki korekcyjnej prowadzonej w naszej szkole. Cia³o przyjmuje w wodzie najbardziej prawid³ow± pozycjê, co przyczynia siê do usuwania nadmiernych krzywizn krêgos³upa poprzez czê¶ciowe zwolnienie od nacisku wywieranego na krêgos³up przez ciê¿ar cia³a. Symetryczna praca ramion w ,,¿abce", a nawet naprzemianstronna, ale rytmicznie powtarzaj±ca siê praca ramion w kraulu i grzbiecie, wyrabia równomiernie miê¶nie grzbietu i brzucha poprawiaj±c postawê dziecka. Podczas p³ywania zaanga¿owane s± prawie wszystkie miê¶nie i stawy, co umo¿liwia rozbudowanie gorsetu miê¶niowego, który utrzymuje skorygowan± postawê. W wodzie nie wystêpuje przeci±¿enie stawów, a wiêc jest  to sport o niewielkim zagro¿eniu kontuzjami i urazami.
Ruch w wodzie jest doskona³ym zabiegiem hartuj±cym organizm dziecka. P³ywanie pe³ni równie¿ funkcjê rekreacyjn±.
Podmokle Ma³e s± jedna z nielicznych wiosek w Polsce, w którym realizuje siê program nauki p³ywania dla wszystkich dzieci. Dziêki programowi wszystkie dzieci maj± mo¿liwo¶æ skorzystania z lekcji p³ywania . Wykorzystajmy zatem tê niepowtarzaln± szansê, aby nasze dzieci mog³y w pe³ni cieszyæ siê efektami uczestnictwa w programie nauki p³ywania gdy¿ æwiczenia na basenie s± doskona³± zabaw± relaksuj±c± zarówno fizycznie jak i psychicznie.
Pomys³ podoba³ siê tak¿e rodzicom.  W dzisiejszych czasach coraz wiêcej dzieci ma jakie¶ wady postawy, a p³ywanie temu zapobiega. Drugi powód, dla którego warto realizowaæ ten pomys³ to znalezienie warto¶ciowego zajêcia dla dzieci. Chcieliby¶my w przysz³o¶ci kontynuowaæ ten projekt, zosta³ ponownie z³o¿ony wniosek do Ministerstwa Sportu i Turystyki na rok 2010 poniewa¿ ,,Kto raz posiad³ sztukê p³ywania- zdoby³ j± na ca³e ¿ycie”.

Image

Image


 
« poprzedni artyku³   nastêpny artyku³ »