Poniedziałek 25 Listopada 2024
Imieniny: Katarzyna, Erazm, Klemens

   

Aktualności i ogłoszenia

Menu
Strona główna
Aktualności i ogłoszenia
Podmokle Małe
Zespół dziś
Historia szkoły
Nasz patron
Izba Pamięci
Organy zespołu
Prawo i dokumenty zespołu
Szkoła partnerska
Zajęcia pozalekcyjne i koła zainteresowań
Szkolne wiadomości
Dotacje na projekty rozwojowe
75-lecie szkoły
Galeria 2003/04
Publikacje uczniów
Przyjaciele szkoły
Tak o nas piszą !!!
Przydatne linki
Podmoklański Instytut Naukowy
Kontakt
Stowarzyszenie Przyjaźni Podmoklom
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Z Małej Szkoły w Wielki Świat
Szkoła w ruchu
Szkoła współpracy
Ważne dokumenty, rekrutacja

Przedszkole 
Rekrutacja 
Prawa dziecka

Szkoła w ruchu

Szkoła współpracy

Podmoklański Instytut Naukowy

plakat 120.jpg - 12.95 KB

Galeria 2004/05/06/07

Szkoła partnerska


im. Rosy Luxemburg
w Neuruppin

Dotacje na projekty

msws_m.jpg - 3.00 KB
.
 
logoprow.jpg - 4,92 KB
 
Recykling


Konkurs Grantowy

Galeria










Kalendarz
Listopad 2024
P W Ś C P S N
282930311 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Pogoda
Dane niedostepne

 

 

 


    - Strona główna arrow Aktualności i ogłoszenia arrow Radość czytania - projekt Fundacji Kronenberga

Radość czytania - projekt Fundacji Kronenberga PDF Drukuj Email

Image

Projekt „Radość czytania – wzbogacenie księgozbioru biblioteki o pozycje książkowe przeznaczone dla dzieci i dorosłych” dofinansowany przez Fundację Bankową im. Leopolda Kronenberga przy Citi Handlowy.
Celem projektu jest zachęcenie mieszkańców wioski do korzystania z biblioteki poprzez wzbogacenie księgozbioru oraz edukację czytelniczą poprzez organizację wieczorów czytelniczych i warsztatów czytelniczych dla dzieci i dorosłych.  Zamierzony przez nas cel został osiągnięty, zwiększyła się ilość wypożyczonych książek, a mieszkańcy częściej odwiedzają naszą bibliotekę, która stała się miejscem spotkań i ich integracji.
W ramach projektu zakupiono książki dla dzieci dorosłych, co znacznie wzbogaciło nam księgozbiór i uatrakcyjniło ofertę czytelniczą.
Warsztaty czytelnicze przeprowadzono w dwóch grupach wiekowych.

  1. Spotkanie z bajką dla uczniów klas I-III. Na warsztatach dzieci zapoznały się z nowościami w bibliotece. Na podstawie bajki „Kubuś Puchatek” poznawały przygody Puchatka i jego przyjaciół. Rozwiązywali rebusy, krzyżówki, kubusiowe zabawy. Przygotowali inscenizację „Kubuś i jego przyjaciele”. Wykonywali prace plastyczne różnymi technikami, a najpiękniejsze z nich zostały nagrodzone nagrodami książkowymi.
    Dla uczniów klas I-III zorganizowano także spotkanie z pisarzem, który w twórczy sposób opowiedział im o tym jak się pisze książki, skąd czerpie pomysły, jak powstają kolejne rozdziały, jak jest zilustrowana książka. Na koniec dzieci zapoznały się z książkami.
  2. Warsztaty dla klas IV-VI. Na warsztatach uczniowie zapoznali się z nowościami zakupionymi do biblioteki. Poznali historię książki i jej budowę, opowiadali o ostatnio przeczytanych książkach. Wykonywali tabliczki gliniane na których widniały ich inicjały napisane pismem hieroglificznym. oraz zwoje papirusowe. Podczas „nocki w szkole” czytali książki, przedstawiali scenki rodzajowe zaczerpnięte z przeczytanych książek oraz tworzyli książkę marzeń w której pokazali w sposób twórczy swoje marzenia. Takie formy pracy z dziećmi pozwoliły nam poznać je bliżej zintegrować się oraz zachęcić do czytania tradycyjnych książek.

W ramach projektu zrealizowano wycieczkę edukacyjną do drukarni „Kazimierz” w Nowym Tomyślu w której poznali proces produkcyjny książki. Zostali zapoznani również z ruchomą czcionką, starym drukiem książek. Uczniowie mogli porównać jak dawniej drukowano książki i jak to wygląda dziś. Było to niezapomniane dla nich przeżycie.
W spotkaniu podsumowującym projekt wzięli udział uczniowie, nauczyciele, rodzice oraz przedstawiciele władz samorządowych. Wszystkie te działania odbywały się w miłej atmosferze przy herbatce i ciasteczkach.
Rezultaty realizacji projektu: rozwój aktywnej postawy czytelniczej dzieci i dorosłych, wyraźne rozwinięcie zainteresowań i zamiłowań czytelniczych dzieci i młodzieży, rozwinięcie mowy i zainteresowań czytelniczych dzieci są mierzalne i w znaczny sposób widoczne, gdyż w czasie trwania projektu o 40% zwiększyło się czytelnictwo w naszej bibliotece zarówno przez dzieci jak i dorosłych.
Pozostałe rezultaty założone we wniosku są rezultatami miękkimi, są i będą widoczne w przyszłości gdyż czytanie rozwija uczucia, czyni nas wrażliwszymi.
Projekt nasz różni się od innych projektów, gdyż stanowi nie jednorazowe zadanie, a inwestycję w przyszłość naszych dzieci, gdyż zakupione książki będą służyły wielu pokoleniom dzieci i dorosłych, a zdobyta wiedza będzie kapitałem dla dziecka z którym wejdzie ono w dorosłe życie.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »