Nasza szkoła brała udział w II Ogólnopolskim Konkursie Bezpieczna Szkoła- Bezpieczny Uczeń. Szkoła otrzymała certyfikat Bezpiecznej Szkoły. W konkursie wzięli udział uczniowie klas: I-VI. Podczas zajęć konkursowych omawiane były następujące treści: - Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel. - Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel-uczeń, dziecko-rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości)? - Bezpieczne zachowanie w szkole, domu, na ulicy; zagrożenia, udzielania pomocy, obrona konieczna. - Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne. - Tytoń, narkotyki, dopalacze- jak się przed tym bronić? - Kibole, blokersi, grupy podwórkowe - co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciągnięciem do „paczki"? - Mój przyjaciel jest inwalidą- jak kształtować podstawy akceptujące niepełnosprawność? - Nie jesteś sam. Jak monitorować sytuację osób z otoczenia szkolnego lub środowiskowego, które znalazły się w biedzie, chorobie, stanie sieroctwa społecznego lub „eurosieroctwa"; gdzie szukać pomocy? - Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia. Realizacja powyższych zadań pozwoliła na uzyskanie przez naszą szkołę tytułu „BEZPIECZNA SZKOŁA” oraz członkostwo w Klubie Bezpiecznych Szkół. Warsztaty twórcze na konkursowe tematy przygotowali i zrealizowali z uczniami następujący nauczyciele: Małgorzata Radna, Ewa Kuczyńska, Weronika Kandulska, Waldemar Dybaś, Emilia Owczarek, Ewa Kuc, Halina Świtała, Elżbieta Ryczek. Koordynatorem konkursu była Elżbieta Jękot- pedagog szkolny. Udział w konkursie naszej szkoły to wielki wkład w proces budowania społeczeństwa obywatelskiego, krzewienia zasad praworządności, tolerancji, solidaryzmu społecznego, obrony przed zagrożeniami. Bardzo dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i poświęcony czas. Na sukces naszego przedsięwzięcia złożyła się praca całego grona pedagogicznego, bo warto czynić wszystko co może zapewnić bezpieczeństwo dziecku i rozwinąć je jako mądrego człowieka.
|